تغذیه و تناسب اندام
19 مهر 1397
شما اینجا هستید: ویزئو > اخبار > تغذیه و تناسب اندام > ۳ ماده غذایی مناسب برای پلاکت خون

۳ ماده غذایی مناسب برای پلاکت خون

۳ ماده غذایی مناسب برای پلاکت خون

به گزارش ویزئو و به نقل از healthline ،در زمان هایی كه مقدار كاهش پلاكت خون بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ پلاكت در هر میكرولیتر نسبت به حالت نرمال باشد، بایستی از روش هایی مانند تزریق پلاكت استفاده کرد. اما در مواردی كه این مقدار كاهش كمتر از حد فوق باشد، می توان به كمك رژیم غذایی مناسب در پی جبران پلاكت پایین خون برآمد. مواد غذایی که می‌تواند به افزایش پلاکت کمک کند به شرح زیر است:

 ویتامین سی

ویتامین سی موجود در مرکبات شمارش پلاکت را در خون شما افزایش می دهد. جذب ویتامین سی در بدن همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با افزیاش تولید آنتی بادی ها، خطر آسیب به پلاکت ها را کاهش می دهد.

انار

 یک میوه پرخاصیت پلاکت ساز است که در درمان کمبود پلاکت می تواند موثر واقع شود. رنگ قرمز آن نشان دهنده غنی بودن آن از آهن است. در صورت مصرف منظم انار می تواند به شکلی مناسب با کاهش پلاکت خون مبارزه کنید. همچنین ویتامین های موجود در انار به شما کمک می کند تا در زمانی که با سطح پایینی از پلاکت روبرو هستید، سطح انرژی بدن خود را پایدار نگه دارید.

اسفناج

 اسفناج منبع خوبی از ویتامینKاست که اغلب برای کمک به درمان اختلال کمبود پلاکت استفاده می شود. ویتامینKبرای لخته شدن مناسب خون ضروری است. بنابراین، مصرف آن خطر خونریزی بیش از حد را کاهش می دهد.
 

خبرهای مشابه
پایین بودن پلاکت خون؛علل و علائم
پایین بودن پلاکت خون؛علل و علائم

انواع سلول‌های خونی عبارت‌اند از گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها.

نقش رِژیم های غذایی در ابتلا به افسردگی
نقش رِژیم های غذایی در ابتلا به افسردگی

از بین رژیم های غذایی مختلف مانند رژیم غذایی کنترل فشار خون ، رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم های غذایی غربی، رژیم غذایی کنترل فشار خون بیشترین تاثیر را در کاهش ابتلا به علائم افسردگی داشته است.

وابستگی روانی به ترامادول
وابستگی روانی به ترامادول

مصرف ترامادول صرفا به این معنا نیست که فرد به این ماده اعتیاد پیدا کرده است، بلکه وابستگی روانی به آن ماده دال بر اعتیاد فرد به ترامادول است.

انواع سرطان خون را بشناسیم
انواع سرطان خون را بشناسیم

سرطان های خونی به سه دسته تقسیم می شوند: سرطان خون لوکمی یا لوسمی، سرطان خون لنفومی، سرطان خون میلوما.

5 ماده غذایی مفید برای سلامت چشم
5 ماده غذایی مفید برای سلامت چشم

مواد غذایی چون ماهی سالمون،تخم مرغ،بادام،مرکبات و انواع توت ها و سبزیجات با برگ های بزرگ سبز در حفظ سلامت چشم ها کمک شایان توجهی می کنند.

کنترل فشار خون با رژیم گیاه‌خواری
کنترل فشار خون با رژیم گیاه‌خواری

از آنجاییکه وگان ها و گیاه خواران کم تر دارای فشار خون بالا هستند، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که رعایت رژیم غذایی حاوی میوه جات و سبزیحات در کنترل فشار خون بالا بسیار موثر است.

روغن های گیاهی مناسب سرخ کردن نیستند
روغن های گیاهی مناسب سرخ کردن نیستند

کوروش جعفریان،متخصص تغذیه معتقد است:روغن های گیاهی و تصفیه نشده به هیچ وجه برای سرخ کردن مواد غذایی مناسب نیستند.

رژیم غذایی فلکسترین؛رژیم نیمه گیاهخواری
رژیم غذایی فلکسترین؛رژیم نیمه گیاهخواری

رژیم غذایی فلکسترین با کم کردن مصرف گوشت و تمرکز بر پروتئین‌های گیاهی به تناسب اندام و داشتن  میزان قند خون مناسب کمک شایانی می‌کند.